sarajevo.reismee.nl

14e dag - Plitvice


Lieve medereizigers,
We moesten deze ochtend om 6 uur uit de veren. Het was al vroeg feest in dvije palmen, de guesthouse waar wij sliepen! We hadden achterin de gang een aparte badkamer met een beroerd slot. Ik kreeg de badkamer met moeite open, maar werd daarna door andere zaken afgeleid. Vervolgens dook mijn vader in de badkamer en kreeg de deur nooit meer open. Het probleem is dat mijn vader erg doof is en niet hoort wat een kabaal hij maakt om de deur open te krijgen. Het leek alsof mijn vader onwel raakte en niet meer zelfstandig de deur open kreeg. Contact maken lukt ook niet, want mijn vader maakte zelf zoveel geluid, dat hij ons geroep of geklop niet kon onderscheiden. Ook mijn aanwijzingen kwamen niet binnen. Uiteindelijk duidelijk gekregen, dat hij de sleutel onder de deur moest schuiven. Met een beetje duw en trekwerk, kon ik de sleutel pakken en de deur van de andere kant openen. Vervolgens stond er een rit van ongeveer 2,5 uur op het programma. Heel apart hoe het weer soms veranderde. Het was al aardig zonnig en warm, toen we een tunnel van een aantal km in reden. In de tunnel werd het zelfs 20 graden . Toen we de tunnel uittreden was alles mistig, bewolkt en 9 graden, wat later nba a r 6 graden afkoelde. Pas 10 km vóór Plitvice begon het zonnetje gelukkig te schijnen! Wat een mooi gebied is dat! De bossen hebben prachtige herfst tinten! Het water kleurt turquoise en de watervallen blijven hun werk maar doen. Wat een prachtige afsluiting van ons uitstapje in het buitenland. Pa begon op een gegeven moment ruzie te zoeken met een wesp. Hij wilde het arme dier een rechtse verkopen, maar sloeg hierbij zijn eigen bril in het water! Het bleek geen duikbril te zijn. Gelukkig was het water helder, kon Inge zich van haar beste kant laten zien en viste de bril uit het water. Het was niet heel diep, zoals op veel plekken dat wel is. Mijn vader had een gelukkige dag. Na plitvice zijn we naar ons nieuwe huisje gegaan. Wat een leuk optrekje op 13 minuten rijden in prachtige natuur! Even bijkomen en dan ergens een restaurant opzoeken. Over 1 restaurant doet iedereen een aanbeveling. Velen zeggen dat het het beste restaurant in de omgeving is. Dat laatste weten we niet, wel dat het de moeite waard is. We hebben met zijn allen de mixed grill genomen voor 2 personen. Om je vingers erbij af te likken, zo lekker! Nu vroeg naar bed, want morgen moeten we om 6 uur op en hebben een goede 900 km voor de boeg om halverwege Duitsland te komen.

Reacties

Reacties

Jelly

Wat een ervaring met je vader en de badkamer, gelukkig weer goed afgelopen. Maar een wesp zou ik ook wegslaan. Zo eng die beesten die steken met hun angel bah. Nu maar even fijn uitrusten allemaal en dan op weg naar huis.?

Sonaida

Wat een vervelende wesp,ik zou ook vechten tegen die wesp,want hun steken zijn pijnlijk,maar gelukkig is het goed gekomen met de wesp en de badkamer en zijn bril goed zo Inge dat je kon die bril pakken nu uitrusten voor de lange reis,Dit was en blijft een mooie ervaring vooral voor jullie en wij die kon ook mee reizen met jullie.

Marjolein.

Het wel en wee van de familie Kromhout op vakantie. Gelukkig met goede afloop. Volgens mij is het mooi weer morgen,hopelijk niet teveel insecten, dus genieten maar op weg naar Duitsland.

Red en Janny Alexander

Patrick,je hebt je roeping gemist!!.Je had schrijver moeten worden.We genieten ontzettend van jullie verhalen.De verdrietige maar ook de komische verhalen.Dat met die badkamer en die bril van je vader,we zien het helemaal voor ons.!!Wel zielig voor je vader dat ie het niet hoort,maar ook even niks kon zien.Maar voor ons komisch om te lezen.Hahaha.We wensen jullie morgen een goede en vooral veilige reis terug.Veel liefs van ons.

Lex en Carin

Veilige reis terug en hier is het lekker weer

Winfried en fiona

????geweldig wat een verhalen en prachtige foto s nog veel plezier

John en Marianne

Ik (John)heb me de broek van de billen gelachen, ik zie het voor me, je vader die grommend probeerde de badkamerdeur uit z,n kozijn te persen en door z'n eigen herrie jullie niet begreep. Ik denk dat hij ook een andere gelaatskleur had..maar dat konden jullie pas zien nadat de sleutel onder de deur deur ging. En dan de strijd met de wesp en de bril ( had dat ook invloed opde gelaatskleur?)Gelukkig voor pa en de bril dat Inge er was. Van zo'n dag krijg je honger(hè Patrick?)en dat is ook (wel) gelukt begrijpen we, fijn. Goeie reis nog en...pas goed op pa

Joke Huisma tjeertes

Wat heftig allemaal met die douche deur en bril te water.gelukkig was er ook een heerlijke maaltijd om weer op te laden voor de terugreis. Groetjes joke en herko.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!