sarajevo.reismee.nl

8ste dag.....Hoe ik het beleef, Inge.

5 OKTOBER 2018.

Wat heeft Jehovah een gastvrij volk. En wat heeft hij zijn volk een speciaal werk te doen gegeven. En hoe moeilijk of ingewikkeld het soms ook is, hoe blij je misschien ook bent om weer heerlijk in je eigen omgeving te zijn, ik merk nu al dat ik iedereen ga missen. Deze ervaring zou ik in alle opzichten OVERWELDIGEND!!! willen noemen. Maar de ervaring nemen we mee naar de gemeente net als alle anderen die al zijn geweest.....als aanmoediging dat in welke hoedanigheid of omstandigheden we Jehovah ook dienen....we moeten gewoon volharden zoals onze br's en zr's voor ons ook al hebben gedaan! En wat een vreugde brengt dat met zich mee. Dat heeft Jehovah ons ook beloofd. Wanneer we met heel ons vermogen, ons kunnen Jehovah dienen en elke gelegenheid aangrijpen als het kan, wanneer Jehovah je een speciale tak van dienst geeft, dat vervult ons met vreugde en helpt bouwen aan onze volharding.

Vandaag werkte ik (inge) met een locale zuster in de dienst. Eén nabezoek was niet thuis. Daarna hebben we gesproken met een vrouw die we maandag ook al hadden gesproken, gewoon op straat voor een winkel. Afgelopen maandag leek ze me niet zo geïnteresseerd, maar ze had nagedacht en we hadden vanmorgen een mooi gesprek. Wie weet wat er verder gebeurt.
Ook kwamen we bij een winkeltje waar mensen woonde die de zuster in geen 10 jaar had gesproken.....er werden kratjes neergezet met kussentjes erop, er werd koffie gezet met cake en zoetigheden en de zuster sprak daar de verdere morgen...ik heb geluisterd en de lijn gevolgd qua opbouw van het gesprek. En Patrick zat ondertussen ook in een rolarcoaster van adressen. Dat lezen jullie in zijn verslag.

De REIS hoe dichter je bij je gebied komt hoe meer doordrongen je wordt van de ellende die mensen hebben meegemaakt en nog altijd met zich mee dragen de frustratie en wanhoop wanneer er verlichting zal komen.....de VELDDIENST....ik leer van de zusters hoe belangrijk liefde en persoonlijke belangstelling is in de prediking in de hoop dat Jehovah hun hart zal openen.....OMGANG....de liefde die door iedereen tentoon wordt gespreid jong en oud genieten te samen van gezellige omgang, maar ook op geestelijk vlak zijn jong en oud te samen bezig Jehovah te aanbidden als onze liefdevolle hemelse vader.

Dan nog het bijzondere dat we elke dag met totale ''vreemden'' op pad mogen gaan om goed nieuws aan alle mensen die we tegenkomen te brengen. Wat een EENHEID dat zien we alleen onder Jehovah 's volk.

Liefs Inge.

Carla

Lieve lieve mensen, wat is het toch telkens weer mooi om de eenheid die onder Gods volk zo "gewoon" is te zien.
Prachtig verslag Inge, voor ons is het dan misschien gewoon.
Maar het is iets heel bijzonders.
En een voorrecht om te ervaren.
Rust morgen goed uit, dan kunnen jullie er daarna weer beter tegenaan.
Liefs, Carla

Jelly

Mooi verslag Inge en wat fijn dat je merkt dat iedereen gastvrij is en de eenheid onder Gods Volk. Dat geeft je moed om door te gaan. Nu even rusten en dan weer door. Ik vind jullie beide moedig Inge en Patrick en geweldige dingen maken jullie mee. Lieve groetjes Jelly

Ton en jannie

Bij Jehovah worden we voortdurend bijgeschoold
Goed weergegeven in je verslag...leerzaam voor ons allen

Carin en ik

Hoi brat ik sestra,
Wat een indrukken krijgen jullie te verwerken. Het eerste dat duidelijk wordt is de leiding van Jehovah op deze campagne. Uit ervaring weten we dat de taal een hoop energie kost. Probeer het niet alleen te doen, maar laat Jehovah je leiden en kracht geven. Geef de br.'s en zr.'s maar een stevige knuffel van ons.

Elina

Lieve vriendin .. Wat een prachtig verhaal zeg ... Deze ervaringen laten echt zien wat een eenheid we hebben en een grote geestelijke familie zijn !! Wij missen jullie wel hoor !!! ??

Ivan en Aukje

Leuk een bericht van jou zelf te horen Inge.
We leven met jullie mee.Wat je voor Jehovah kan doen neem je je verdere leven als ervaring mee.
Hier gaat alles gewoon zijn gang, ik ben met Ruth Tristen en Britt zaterdag naar het bos geweest.
En gisteren waren ze weer allemaal in de zaal.
Over een week zijn jullie weer hier, geniet er nog van . liefs ??