sarajevo.reismee.nl

Veel bereikt in Bosnië!

Lieve medereizigers,

Vanochtend kregen we bericht van het bijkantoor in Kroatië over de laatste ontwikkelingen van de speciale predikingsactie. Alle cijfers zijn opgeteld en er is zoveel bereikt! In totaal zijn er ruim 89.000 personen thuis getroffen in deze 6 weken. Ruim 5500 personen hebben een huisbijbelstudie aanvaard. Als je dan bedenkt dat er maar 1150 verkondigers in Bosnië zijn......betekent dit dat gemiddeld elke verkondiger na 6 weken activiteit, er 5 bijbelstudies bij gaat krijgen. Deze studies liggen niet 2 km van je huis, maar vaak op 30 tot 50 km afstand.  Elke 2 personen die thuis werden getroffen, nam 1 persoon een publicatie. Eén op de 7 personen, stelde een nabezoek op prijs. Eén op de 9 personen wilde een filmpje zien en 1 op de 16 personen heeft een bijbelstudie geaccepteerd. Stel je eens voor dat je morgenochtend in de dienst uittrekt in ons eigen gebied in Nederland.  We treffen 16 personen thuis. Dan hebben we 8 publicaties verspreid, 2 nabezoeken die we hebben thuis getroffen van een vorige keer, bijna 2 personen die een filmpje hebben bekeken en 1 persoon die een bijbelstudie heeft geaccepteerd. Dit elke keer dat we in de dienst gaan!  Dan gaat de velddienst op een andere manier moeite kosten. Hoe ga je alle belangstelling behartigen? Gelukkig is het Jehovah die het wasdom geeft en hoeven wij ons alleen maar aan te bieden als bruikbare gereedschappen in Jehovah's handen. We hebben in ieder geval gezien dat het Jehovah's wil was dat er geoogst moest worden in Bosnië. De velden waren -en zijn nog steeds - wit om geoogst te worden. Jehovah heeft de actie enorm gezegend op een manier die niemand had durven verwachten. Dus zoek je een echte uitdaging en ben je in de omstandigheid?  Leer de taal, ga emigreren naar Bosnië en laat je onderdompelen in het werk wat gedaan moet worden. Jehovah's hand zal niet te kort zijn!

Jelly

Wat een geweldig bericht jullie bezoekje daar heeft vruchten voortgebracht. Leuk hoor dat daar nog veel mensen een horend oor hebben. Hier is het toch wat minder.....maar we blijven doorgaan en Jehovah zal het zegenen. Grtjes jelly

Aukje en Ivan.

Wat een mooi resultaat, geweldig dat jullie dat mochten mee maken.
Bedankt dat we mee konden genieten van de verhalen die Patrick zo goed heeft opgeschreven.

Nicolette

GEWELDIG!!!