sarajevo.reismee.nl

9e dag - intermezzo

Lieve, medereizigers,

Vandaag wordt een hele saaie dag. Ik ben vriendjes met de wc. In Bosnië hebben ze bepaald brood wat mijn gastro-intestinaal systeem niet zo fijn vindt. Vandaag is lazy sunday. Ik heb zowaar uitgeslapen tot 8 uur, iets wat best bijzonder is in mijn omstandigheden. Vandaag doen we dingen waar we normaal niet aan toekomen in Bosnië. Zo hebben we nog in onze Kroatische wachttoren kunnen kijken, hebben we lekker onze gedachten kunnen ordenen en hebben onze reis aangepast. We blijven nu een dag korter in Sarajevo en hebben een andere overnachting geregeld. We gaan donderdag naar Mostar rijden, een reis van 2,5 à 3 uur. In eerste instantie zouden we terug rijden, om vervolgens 5,5 uur op vrijdag naar Plitvice te gaan. Nu rijden we 2,5 uur richting plitvice en overnachten daar, zodat we op vrijdag in 2,5 uur in plitvice zijn. Dan is het wat rustiger en blijft er meer tijd over in plitvice. Daar overnachten we dan weer in de buurt en rijden in 2 dagen naar huis.

De zaal was leuk. We kwamen iets te laat binnen, helaas. Na de vergadering hebben we 3 studies over kunnen dragen. Een 4e studie was al eerder overgedragen. We hebben de 2 families die naar de zaal zouden willen komen, opgebeld. Helaas had één familie bezoek. De ander kon ook niet. Beiden vroegen wel of ze volgende week mochten komen. De belangrijkste adressen zijn nu tenminste al overgedragen. Morgen hebben we een nieuwe velddienstdag. Oh ja, bijna vergeten. Eén van de delegates vertelde ons dat in het gebied dat ze hadden, de imam in zijn preek het over ons heeft gehad. Jullie moeten niet naar hen luisteren, want ze maken jullie alleen maar in de war. Dit werd wel gemerkt vandaag in de dienst bij hen. Voordeel is wel dat nu het hele gebied weet wie we zijn en waar we voor komen. Morgen gaan we het wel ervaren. Lieve groet, en bedankt voor jullie lieve reacties. Het doet ons goed.

Ton en jannie

We zijn diep onder de indruk van alle avonturen die jullie
voor ons hebben opgetekend en als wij dat al zijn...!?

Sonaida

O wat vervelen,maar hou in gedachte dat jullie zijn in een andere land en dus het kan zijn dat je wordt vriend van de wc maar ondanks alles jullie hebben het toch gedaan en dat is SUPER!!! Dit kan niemand van jullie afnemen en ondanks je vermoeidheid jullie hebt het gedaan voor Jehovah en dat is SUBLEEM!!! HEELVEEL STERKTE EN JEHOVAH'S ZEGEN VOOR JULLIE???

Jelly

Ik hoop dat het vandaag weer wat beter gaat......maar het is wel weer een belevenis wat jullie allemaal meemaken. En elke keer prachtige foto's. Ik ben benieuwd naar het volgende verhaal. Gr. Jelly