sarajevo.reismee.nl

7e dag - feest

Lieve medereizigers,

Om 7 uur begint het feest. We beginnen met een interview van 2 jonge zusters die op de universiteit studeerden en bijna klaar waren. Vervolgens werd hun moeder ziek en overleed. Hierdoor waren ze met hun opleiding gestopt en gingen ze nadenken. Ze zijn definitief gestopt en pionieren nu beide en worden door Jehovah gebruikt om de prediking te bevorderen. Daarna hebben we een film gekregen die over de geschiedenis ging van het voormalige Joegoslavië en de oorlog. Ook werd de belangrijkheid van de speciale actie uitgelegd.

Genoeg serieuze dingen! Tijd voor zang en dans. De zuster die de servokroatische liederen zingt voor op de cd's was aanwezig en heeft een dijk van een stem. Verder waren er een paar broeders die een bandje vormde met specifieke Joegoslavischemuziek. Een gitaar, keyboard, harmonica en een soort tamboerijn. Er werden Slavische en liederen van de broadcast gezongen. Verder een paar dankliederen voor wat we gedaan hebben. Het is mooi om te zien hoe de muziek deze mensen laat leven. Ze zingen mee, de hapjes worden losser en men gaat er helemaal op in. Dan wordt de kolo ingezet en gaan de meeste zusters los, gevolgd door een aantal broeders. Ongelooflijk hoe deze dans in de cultuur verbonden zit. Na het dansen is het eten. Je wil niet weten wat er door de lokale broeders en zusters is gemaakt. Om 10 uur is het tijd voor ons om te gaan. Maar niet voordat we met een Siberische zuster hebben gesproken die hier in Sarajevo is opgegroeid, maar een russische moeder heeft. Ze heeft een inkijkje gegeven hoe zij pioniert in het verboden Siberië. Ze bellen aan en beginnen een los gesprek. Vervolgens spreken ze over hoe slecht het in de wereld gaat. Als dit wordt beaamd, geven ze een gedrukte bijbeltekst en zeggen dat dit helpt. Soms vraagt men dan of ze een getuigen is.... en dan heb je inzicht nodig hoe je antwoord. Ja of nee. Ze volharden en vechten om door te kunnen gaan. Zo zie je maar, het kan altijd erger, de prediking. Waarderen we veel meer ons vrije landje. Liefs, uit een zonnig Sarajevo

22 graden en droog.

Ton en jannie

Geen foto's?

Ton en jannie

Excuus niet verder gekeken dan mijn neus lang is

Ivan en Aukje

Wat leuk dat ze jullie zo verwend hebben, al die verschillende gerechten.
Muziek maken met elkaar en de waarheid delen,schept ook een band,fijn dat jullie dit mogen meemaken.
Dit zal jullie weer de kracht geven ,om het predikings werk weer ter hand te nemen,en nog meer rekening te houden met de gevoelens van die mensen.succes!!

Sonaida

Heel mooi Inge en Patrick voor jullie inzet om in Sarajevo te prediken en de voorrecht te genieten met de broeders en zusters daar al die verwennerij jullie verdient het.Net zo als de bijbel zegt een werkster verdient zijn eten dus eventjes genieten nou maar.Liefs Sonaida